Vi firar 100000 kunder i Xplora Norden!
Följ med oss för att fira 100000 kunder i Xplora Norden!
Stort tack till dig som är, och har varit, en Xplora-kund från start för fem år sedan till nu! Det är du som har bidragit till vår underbara resa och framgång under de senaste åren. Vi är också mycket tacksamma för all feedback – bra som dåliga; detta har varit helt avgörande för oss så att vi kontinuerligt kan arbeta mot en ännu bättre digital värld och en säkrare vardag för dina barn och er föräldrar! Tack så mycket för att du tog dig tid att dela dina erfarenheter, upplevelser och förbättringsmöjligheter med oss, vi värdesätter det ovärderligt. Vi har tidigare vunnit bäst i tester av bland annat Familjemys och Produkttestarna – vi hade inte klarat det utan deras ärliga feedback. Vi hoppas att du kommer att vara med oss på resan framåt!
Ooooi, wow! Skojar du nu?! TACK!!
Detta var Kristel Nyborgs svar på vår förfrågan att hon var Xplora Nordens kundnummer 100000! Otroligt kul! Hon köpte två Xplora X5 Play smartwatches på Elgiganten och därmed blev hon kundnummer 100000! Ett stort och rungande grattis från hela teamet Xplora Norden till Kristel! Hon får ett presentpaket av oss med bland annat ett täckt abonnemang så länge hon vill vara kund hos oss, olika tillbehör, presentkort till Leos Lekland och 2 av vår senaste XMOVE -aktivitetsklocka för hela familjen.
Vi ställde Kristel några frågor som vi var nyfikna på!
Vad var anledningen till att du valde att köpa Xploras mobilklocka?
Anledningen till att vi valde Xplora var i grunden att vi ville ge våra barn mer frihet att röra sig mer fritt för att besöka sina klasskamrater. Flera bekanta har smartklockor från Xplora till sina barn och hade god erfarenhet av dem, så då föll valet lätt på Xplora.
Varför valde du att köpa en smartklocka – och inte en vanlig mobiltelefon?
Vi tror inte att de är tillräckligt stora för att klara trycket som följer med en vanlig mobiltelefon. Vi ser själva hur telefonerna “fångar” uppmärksamheten hos oss vuxna, och vill inte att det ska störa spelet när de nu är så små som de är. Det är inte lätt att slita sig från en skärm, och då behöver de inte ha internet med sig på en cykeltur, medan de klättrar i träd, åkrar eller spelar fotboll med sina vänner. Därför tror vi att Xplora smartwatch kan skjuta upp det här behovet i några år, så att vi kan få tag på dem och de kan få tag på oss utan problem.
Vad ser du och du för att smartklockan kan bidra till att göra vardagen enklare?
För oss handlar det främst om att kunna ge barnen mer frihet att röra sig – och att de ska ha möjlighet att få tag på oss om något skulle hända.
Vad tycker du om smartklockor och skolstart / skolgång?
Jag tror att vi huvudsakligen kommer att använda dem på fritiden, men detta kan förändras när vi börjar använda smartklockorna. Jag tycker det är trevligt med alla möjligheter för oss föräldrar att kunna styra användningen via förälderappen för Xplora, så att du kan undvika användning under skoltid.
Vad var anledningen till att du valde att köpa den på Elgiganten?
Anledningen till att vi köpte dem på Elgiganten var att det fanns en kampanj på smartklockorna, och eftersom vi hade planerat att köpa dessa var det fantastiskt att få 400 SEK rabatt per klocka eftersom vi skulle ha två stycken! Och vi blev förvånade över hur snabbt vi fick dem! Tog bara några dagar från det att vi beställde tills vi kunde hämta dem på posten.
Slutligen, andra saker du vill säga?
Medan jag sitter här och skriver har jag sex pojkar som springer i trädgården, där fyra av dessa har smartklockor från Xplora på armen, så ni har verkligen gjort något rätt.
Tack så mycket för att du tog dig tid att svara på våra frågor, Kristel. Och återigen – grattis som kundnummer 100 000! Vi önskar barnen och dig lycka till med skolstarten och lycka till med Xplora!
Elgiganten och våra andra partners hade tro på oss från början
För att inte tala om våra partners – vi har varit helt beroende av deras stöd och engagemang för vår produkt och vår vision; nämligen att erbjuda en säkrare teknik för barn – och en bra entré till den digitala och mobila världen. Att du har stått med oss har betytt oerhört mycket för Xplora Norden. Här kommer vi att nämna Elgiganten, Power, Kjell & Company, Komplett, CDON.COM, Fjellsport, Leos och Klarna – tack så mycket för det fantastiska samarbetet genom åren. Vi ser fram emot att jobba vidare med er!
Vi har haft turen att ställa några frågor till den nordiska inköpschefen på Elgiganten, Roy Westbye.
Hur länge har Elgiganten samarbetat med Xplora och vad är höjdpunkterna i det samarbete?
Elgiganten och Xplora har samarbetat i 4 år och det har varit ett roligt och spännande samarbete som har bidragit till att få teknik kul och trygg till de allra yngsta.
Vad tror du är anledningen till att detta samarbete blev en framgång i Norden?
Både Elgiganten och Xplora arbetar nordiskt med lokal närvaro och goda kunskaper om varje enskilt land. Då har du både den nordiska skalan, men samtidigt den lokala kunskap som behövs för att lyckas i det enskilda landet. Det finns vissa skillnader som är bra att veta.
Varför tror du att Elgigantens kunder väljer Xplora?
Xplora erbjuder en totallösning med smartwatch och prenumeration. Bra, säker och rolig produkt för barnen. Tryggt och säkert val för de vuxna – och Elgiganten är en trygg och bra rådgivare för kunden.
Varför rekommenderar du Xplora för familjer med små barn?
Tryggt och säkert för mamma och pappa, samtidigt som de låter barnen komma in i de vuxnas mobila värld. Bra och rolig produkt med allt barnen behöver för att bekanta sig med tekniken på ett enkelt sätt. Xplora har en totallösning – mycket lätt att komma igång!
Stort tack till Roy och hela gänget i Elgiganten Norden för ett ovärderligt samarbete. Och tack så mycket, Roy Westbye, för så fina ord om våra smartklockor. Vi ser fram emot ytterligare samarbete och många spännande möjligheter – vilket kommer att bidra till en ännu bättre kundupplevelse för dig där ute.
Kära underbara ambassadör och influencers – kära barn har många namn!
Var börjar vi …! Utan dig vet vi inte var vi skulle ha varit. Vilket gäng fantastiska människor; enorm generositet, värme, lojalitet, så otroligt skicklig, kreativ och kompetent, engagerad i (hundra!) tusen – och en fristående vilja utan motstycke. Vi värdesätter dig högt, alla som en, både de som fortfarande finns hos oss idag och de som har valt att hoppa av cirkusen. Tack så mycket för ett ovärderligt bidrag till vår resa hittills – vi har verkligen gjort det tillsammans. Du är en av huvudorsakerna till vår framgång. Tack till var och en av er, för att ni lagt in på ert helt unika och kreativa sätt i sociala medier och kraft att gå samma väg och vara med oss på denna otroligt häftiga resa och arbeta för samma mål; nämligen att säkerställa våra barn en bra och säker digital entré, och att familjeliv med barn ska upplevas som säkrare för både mamma, pappa och våra barn.
Hösten blir en spännande tid för Xplora
Även om resan hittills har varit en stor framgång har vi absolut inga avsikter att vila på lagrarna! Vi har flera spännande och häftiga nyheter som vi kommer att lansera under hösten – så håll utkik och njut! Vi har också mycket motståndskraftiga och framåtriktade ägare som vågar tänka innovativt och nytt, vi kan lova dig att mycket kommer att hända när det gäller teknikutveckling i framtiden. Naturligtvis, där trygghet och säkerhet är teknikens standardbärare – och som kommer att återspeglas i våra smartklockors funktioner.
Fortsätt göra oss bättre!
Sammanfattningsvis vill vi uppmuntra dig att fortsätta och ge feedback längs vägen, som du har gjort hittills – så att vi tillsammans kan ge våra barn de bästa förutsättningarna för att få en säkrast möjlig entré till det digitala universum – med bästa möjliga teknik anpassad efter barnets ålder, mognad och användning. Låt oss se till att våra barn får en så säker digital värld som möjligt.
Återigen, tack så mycket för ditt stöd, din lojalitet och din feedback. Stort tack till våra fantastiska detaljhandelspartners som hade tro på oss från början – ni har varit och är otroligt viktiga lagspelare, vi värdesätter samarbetet mycket! Och sist men inte minst; Stort tack till våra underbara ambassadörer. Det är tillsammans med er vi lyckats nå denna milstolpe om 100000 kunder.