Priser och planer

Priser och planer

Inga dolda avgifter – endast flexibilitet och trygghet.

Mest populära

Månadsbetalning

kr159 /månPer enhet

  • Enkel månadsfakturering – Ingen förskottsbetalning
  • Undvika en stor engångsbetalning
  • Månadsbetalning ger dig ett jämnt kostnadsflöde året runt
  • Total kostnad per år: 1,908 kr

Bästa värde

Årlig Betalning

kr139 /månPer enhet

  • Spara pengar – Få 2 månader gratis jämfört med månadsbetalning!
  • En betalning , ingen stress! – Allt klart för ett år!
  • Betala en gång – slipp månadsfakturor
  • Total kostnad per år: 1,668 kr

Vanliga frågor om Xploras abonnemang

Allt du behöver veta om våra abonnemang, nätverk och villkor.

Vilket mobilnät använder Xplora?

Xplora använder Telenors mobilnät, vilket ger hög täckning och pålitlig anslutning i Sverige och utomlands.

Vad ingår i ett Xplora-abonnemang?

Varje månatligt abonnemang inkluderar:

  • 10 GB data för meddelanden, GPS och aktivitetsfunktioner
  • Obegränsade samtal och SMS inom Sverige
  • Tillgång till Xploras aktivitetsplattform och säkerhetsfunktioner
  • Obegränsade samtal och dataanvändning inom EU/EES*
  • Tillgång till Xploras Aktivitetsplattform

*Observera att kostnader för samtal till utländska telefonnummer, samtal till specialnummer och dataanvändning på båt eller flygplan medför kostnader utöver det fasta månadspriset för abonnemanget.

Vad händer om min Xplora-klocka tappas bort eller går sönder?

Om din klocka är borttappad eller trasig, hör av dig till vår kundesupport. Du kan ha rätt till ett förmånligt erbjudande på en ersättningsklocka, och vi ser till att ditt abonnemang och telefonnummer följer med till den nya klockan.

Kan jag ändra eller uppgradera mitt abonnemang?

Ja, det går bra! Du kan byta mellan förskottsbetalning och månadsbetalning. För att ändra ditt abonnemang, kontakta vår support.

Hur fungerar förnyelse av förbetalda abonnemang?

Om du har ett förbetalt abonnemang, får du ett SMS en månad innan det går ut med en länk för att förnya. Om du inte förnyar, övergår abonnemanget automatiskt till månadsbetalning.

Kan jag överlåta mitt Xplora-abonnemang till någon annan?

Ja! Om du säljer eller ger bort din Xplora-klocka kan du överlåta abonnemanget. Den nuvarande ägaren måste skriftligen bekräfta överlåtelsen, och den nya ägaren behöver lämna sina personuppgifter till Xploras kundtjänst.

Hur säger jag upp mitt Xplora-abonnemang?

Du kan säga upp abonnemanget via Min Sida:

  1. Gå till fliken Översikt och välj ditt telefonnummer.
  2. Klicka på "Avsluta" längst ner till höger.
  3. Bekräfta uppsägningen i pop-up-rutan.

Ditt abonnemang avslutas efter en månads uppsägningstid.

Kan jag pausa mitt abonnemang om jag inte använder klockan?

Nej, det går inte att pausa ett abonnemang. Om du inte behöver det just nu kan du säga upp det via Min Sida (en månads uppsägningstid gäller). När du vill börja använda Xplora igen, behöver du teckna ett nytt abonnemang och få ett nytt SIM-kort.

Global täckning, klara besked – roaming enkelt förklarat.

Roaming och satellit priser

För en fullständig översikt över priser och täckningsområden, besök vår sida för Roaming- och Satellitpriser.

Vad är roaming och hur fungerar det?

Roaming innebär att du kan använda din mobiltelefon för att ringa, skicka SMS och surfa på internet även när du är utanför Sverige. När du befinner dig i ett annat land ansluter din telefon till en lokal operatörs nätverk, och du debiteras enligt den roamingzon som landet tillhör.

Vilka roamingzoner finns och hur påverkar de priset?

Länder är uppdelade i olika roamingzoner, och priset för samtal, SMS och data varierar beroende på vilken zon du befinner dig i:

  • Norden – Lägre roamingpriser inom Skandinavien
  • Europa 1 & 2 – EU-länder och några närliggande länder
  • USA & Kanada – Eget prisområde
  • Världen 1, 2 & 3 – Övriga världen, med ökande priser beroende på zon
  • Övriga länder – Länder som inte ingår i någon av de definierade zonerna

Vad kostar det att ringa och skicka SMS utomlands?

Kostnaden beror på vilken zon du befinner dig i. Här är några exempel:

Norden: 3,48 kr/min, 2,40 kr per SMS
Europa 1: 5,04 kr/min, 2,40 kr per SMS
Europa 2: 6,24 kr/min, 2,40 kr per SMS
USA & Kanada: 4,08 kr/min, 2,40 kr per SMS
Världen 1: 9 kr/min, 2,40 kr per SMS
Världen 3: 14,93 kr/min, 2,40 kr per SMS

Vad kostar det att använda mobildata utomlands?

Priset för mobildata varierar beroende på zon:

  • EU/EES: 0,03 kr per MB
  • Övriga Europa: 23,40 kr per MB
  • Världen 1 & 2: 89,10 kr per MB
  • Världen 3: Begränsad eller ingen tillgång

Det finns även dygnspass för data i vissa zoner, där du får en viss mängd data till ett fast pris per dag.

Hur fungerar satellitpriser och när används de?

Satellitkommunikation används i områden där traditionella mobilnät inte finns tillgängliga, exempelvis till havs eller i avlägsna områden.

Satellit-roaming har olika priser beroende på zon och tjänst. Till exempel kostar det 96,00 kr/min för AEROMOBILE och 24,00 kr/min för INMARSAT MINI M/GAN/FLEET/SWIFT. Se vår prislista för mer information.

Vad kostar det att ta emot samtal när jag är utomlands?

Mottagna samtal debiteras också beroende på zon. I EU/EES debiteras de per sekund, medan samtal i andra zoner debiteras per minut. Exempel:

  • EU/EES: 0,104 kr/min
  • Övriga Europa: 3,78 kr/min
  • Världen 1: 10,8 kr/min
  • Världen 3: 18 kr/min
Fungerar roaming i alla länder?
Vad ingår i ett dygnspass för data?

Ett dygnspass för data ger dig tillgång till en viss datamängd under 24 timmar. Till exempel ingår 250 MB i zonen Övriga Europa för 28,08 kr/dygn. Överskrider du den inkluderade datamängden sänks hastigheten till 48 kbit/s.

Vad händer om jag överskrider det inkluderade datavolymen i ett dagspass?

Om du överskrider den inkluderade datavolymen i ett dagspass, sänks hastigheten till 48 kbit/s. Ett nytt dygn börjar kl. 00:00 svensk tid.

Hur aktiverar eller inaktiverar jag roaming på min telefon?

Behöver du hjälp?

Vi finns här för dig! Har du frågor eller stöter på problem? Tveka inte att höra av dig. Klicka på knappen nedan så hjälper vi dig gärna!

Kontakta kundtjänst