Villkor för utökad garanti vid sprucken skärm.

Gäller från augusti 2020

Trygghet för ditt köp – Allt du behöver veta

Vi vill att du ska känna dig säker när du handlar hos oss. Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om vår utökade garanti och hur den fungerar.

Vilka produkter omfattas?

Denna garanti kan endast tecknas i samband med köp av en Xplora-klocka eller abonnemang via vår hemsida, om inget annat är skriftligt överenskommet med vår kundservice. Garantin gäller endast den produkt som anges i orderbekräftelsen.

Vem omfattas av garantin?

Garantin gäller för den ursprungliga köparen eller en senare köpare vid andrahandsförsäljning av produkten.

Kunden ansvarar för att hålla sin kontaktinformation uppdaterad. Kommunikation rörande garantin sker via de kontaktuppgifter som angavs vid beställningen.

Var gäller garantin?

Garantin gäller oavsett var skadan uppstår i världen. Ersättning beviljas i Sverige.

Hur länge gäller garantin?

Garantin träder i kraft från beställningsdatumet och gäller i ett år.

Vad omfattar garantin?

Garantin täcker spruckna skärmar, med undantag för skador som orsakats av avsiktlig åverkan.

Självrisk

Ingen självrisk tillkommer. Kunden betalar endast portokostnaden för att skicka in den skadade produkten.

Grov vårdslöshet och avsiktliga skador

Xplora-klockan ska hanteras med normal försiktighet. Produkten bör inte användas i situationer där risken för skador är uppenbar.

Ersättning vid skada

– uppdaterad 2022-10-27

Om en skada omfattas av garantin täcker vi reparationskostnaden upp till produktens ersättningsvärde vid skadetillfället.

Om produkten inte kan repareras ersätts den med:

  • En identisk produkt, eller
  • En produkt med likvärdiga specifikationer om identisk produkt ej finns tillgänglig.

Xplora Mobile AB avgör om produkten ska repareras eller ersättas.

Vid utbyte till en ny produkt överförs den återstående garantiperioden till den nya enheten. Ingen värdeminskning görs på grund av ålder eller användning.

Observera:

  • Kontant ersättning ges ej.
  • Från och med 2022-10-27 kan produkten bytas ut en gång under garantiperioden.
  • För kunder som köpt utökad garanti innan detta datum gäller de tidigare villkoren.